Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

5 decembrie 2012

Pulpe de rata cu coacaze si sos chutney cu smochine


Nu știu câți dintre voi o să se supere pe mine, pentru că începând cu această postare, vreau să schimb un pic formatul de prezentare al pregătirii pe etape ale preparatelor!
Nu o să mă mai implic cu fotografii explicative din etapele premergătoare finalizării unui preparat. Ci o să arăt doar finalul acestuia! Explicații despre ce și cum se fac anumite tehnici sau tehnologii culinare, am tot postat...! Și doar în cazul în care constat că fac ceva care nu am prezentat până acum, voi atașa și fotografiile aferente! OK?
Să revenim la ale noastre.
Am cumpărat zilele astea, o rață întreagă de la un supermarket, dar o găsiți și prin piețele specializate în produse de pasăre, printre alte ne-zburătoare cum ar fi curcanul și gâsca domestică...
Am făcut-o bucăți. Am separat aripile, copanele și pieptul de restul scheletului.
Pieptul l-am gătit clasic. Nu mai fac referiri la el!
Aripile si spatele, l-am folosit la delicioasa ”Rață pe varză”. O nebunie!
Iar copănelele (pulpele) de rață au făcut obiectul acestui preparat, pe care îl prezint în continuare!

Ingrediente:
2 pulpe de rață
100 ml de vin alb sec
50-75 g de chutney cu smochine (o găsiți în magazinele Lidl)
1 lingură de coacăze (proaspete sau deshidratate)
1 lingură de cogniac de bună calitate.
150 g de ciuperci (pleurotus sau  champignon)
1 lingură de ulei de măsline
1 lingură de sos Worcester pentrun asezonarea pulpelor de rață
1 linguriță de unt pentru aromatizarea sosului de vin
2 căței de usturoi zdrobiți
1 crenguță de rozmarin proaspăt
2 buc de piper lung (se găsește în magazinele naturiste)
sare și piper după gust

Preparare:
Pentru început, am pus coacăzele (deshidratate) în coniac, pentru hidratarea lor și pentru aromatizare, minim 30 de minute.
Încingem încă de la început, cuptorul la 180°C.
Pulpele de rață se pun într-o tigaie încinsă, cu pielea în jos, fără nici un fel de agent de prăjire, pentru că își vor lăsa singure untura din piele. Le prăjim bine pe ambele părți, pentru a avea o crustă crocantă (mai ales partea cu pielea raței). Adăugăm după aceasta, vinul, untul, piperul lung, usturoiul zdrobit și o crenguță de rozmarin proaspăt. Asezonăm cu sare după gust.


Punem tigaia în cuptor pentru 45 de minute (asta în funcție de cuptorul fiecăruia...). În primele 30-35 de minute ținem tigaia cu un capac peste ea, apoi scoatem capacul și lăsăm încă 10-15 minute, timp în care sosul din tigaie va scădea și se va aroma, iar pulpele se vor coace perfect! Acum punem și sosul Worcester. Sosul îi va da o aromă deosebită!
Pentru garnitură, vă rog să vă orientați singuri la ce doriți să serviți, după preferințe!
Eu mi-am făcut ciuperci sotate!
Montajul în farfurie e simplu.
Pulpele de rață se așează pe farfurie, o feliuță de lămâie și o crenguță de rozmarin pentru decor, sunt binevenite. Le stropim din abundență cu sosul de vin care a rămas în tigaie și desigur montăm și sosul de chutney cu smochine și coacăzele hidratate cu coniac peste pulpele gătite!


Pulpe de rață cu coacăze și sos chutney cu smochine ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


19 comentarii:

  1. Nu pot sa cred cat de apetisant arata, felicitari Maestre!
    Data viitoare sa ma inviti si pe mine la asa o delicatesa :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmmm,ce bunatate ai facut!!
    Si cum sunt prima sosita,sunt si prima servita!!
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmm,ce pofta mi-ai facut cu rata ta!!
    Minunata si apetisanta reteta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristina,
    Pacat ca nici televiziunea, nici fotografia, nici internetul nu ne pun la dispozitie si partea gustativa si olfactiva!
    :)
    Ca si eu ma uit luuuuuung la preparatele tale si imi imaginez ce si cum....!
    :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Le-ai marinat inainte? Le-am facut si eu si au iesit bune, dar carnea mi s-a parut cam tare. Data viitoare le las nitel la marinat sa se fragezeasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Orice fel de carne se poate marina (unele chiar se recomanda)...! Si desigur si de rata! Dar fiind o rata domestica si nu vanata, nu am marinat-o! Si a fost frageda!
      :)

      Ștergere
  6. vere,asta este un deliciu ! da'unde gasesti coacaze deshidratate(de unde gasesti chutney de smochine ne-ai zis si ma duc maine sa caut).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea verisoara,
      Coacazele deshidratate le gasesti la REAL...
      Chatney-ul cu smochine le gasesti la LIDL...
      E oferta...!
      :)
      Te pup!
      :D

      Ștergere
  7. Maestre, iti doresc un 2013 plin de sanatate, fericire si multe realizari!

    RăspundețiȘtergere
  8. 2013 sa fie un an plin de bucurii si impliniri! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  9. LA MULTI ANI 2013,cu multa sanatate,multe realizari fericire impreuna cu familia si cei dragi si cat mai multe bunatati pe aici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. LA MULTI ANI si tie Lulu!
      Multa sanatate si fericire pentru tine si familia ta!
      :)

      Ștergere
  10. buna marcel un an nou fericit cu multe impliniri la intreaga familie si multa sanatate si la retete la fel de bune si gustoase succes in continuare cu stima ely

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!