Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

28 ianuarie 2013

Aripioare de pui picante



Un preparat extraordinar de ușor de făcut, delicios, gustos și foarte aromat!
Aripioarele de pui picante, le puteți savura cu orice fel de garnitură doriți sau chiar fără, cum fac eu, căci vreau să reduc cantitățile de cartofi prăjiți, pentru că.... am constatat că-mi cresc glicemia! Cu colesterolul stau foarte bine...!
Voi puteți să vă faceți ce vreți, după preferințe!
Am făcut mai multe tipuri de aripioare de-a lungul timpului, în diferite arome, dar de data asta, am zis că o să fac o rețetă adaptată după un preparat al prietenului meu Andi Cârlan, care are un blog deosebit de interesant, pe care-l citesc mereu cu plăcere: Rețete ușoare, rețete sănătoase, rețete pentru amatori. Mai pe scurt, www.sabucatarim.ro. Vi-l recomand cu căldură!

Ingrediente pentru 1 persoană:
5 aripioare de pui
200 ml de ulei de floarea soarelui
2 linguri de semințe de susan prăjite
sare și piper pentru asezonare

Pentru sosul picant:
50g de unt (ușor topit la căldură)
2 linguri de sos de soia
2 linguri de miere
½ lămâie (zeama de la)
1 linguriță de pastă de ardei iuți
1 lingură de sos Warcester
1 linguriță de sos Tabasco sau sos Pimento, după preferințe
sare și piper după gust

Preparare:
Aripioarele de pui se spală în apă și se scurg pe prosoape de hârtie. Tăiem vârfurile aripioarelor, după care tăiem aripioarele în două. Le asezonăm cu sare și piper. Încingem uleiul într-un ceaun, tigaie, ce credeți că aveți bun pentru a le prăji.
Până se încinge uleiul, se poate începe sosul picant.
Amestecăm untul (încălzit în prealabil și topit ușor) cu sosul de soia, mierea, sosul Tabasco, sosul Warcester, pasta de ardei iute, zeama de lămâie și asezonăm.
În funcție de gustul fiecăruia, mai adăugați din condimente, dar vedeți să le aveți într-un balans echilibrat de sărat, dulce, iute și acru. E foarte important și vă garantează o plăcere deosebită în a savura preparatul!
Sorul preparat, puneți-l deoparte și concentrați-vă la prăjitul aripioarelor!
La un foc mediu, prăjiți-le în așa fel încât să le aveți crocante în exterior, pe piele și suculente în interior!


Scoate-ți aripioarele pe un prosop de hârtie pentru a scurge surplusul de ulei în care s-au prăjit.
Montați-le în farfurie, stropiți-le din belșug cu sos, dar nu cu tot, opriți-vă pentru a mai avea posibilitatea să înmuiați aripioarele în el și presărați semințe de susan peste aripioare și savurați-le!



Vă mai recomand să decorați farfuria cu o felie de lămâie (poate vă place mai acrișor sosul) dar și cu diferite verdețuri cu efect plăcut vizual. Eu am folosit germeni proaspeți...!



Aripioare de pui cu sos picant ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


6 comentarii:

  1. Inteleg ca am luat nota de trecere, ha? :)
    Sa-ti fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda... ceva de genul +7!!! hihihi
      Rețeta mea a luat 10 cu felicitări...!
      :) :) :)

      Ștergere
  2. Asa-i ca au fost bune? Sa inteleg ca te-ai saturat cu 5 aripioare??? Eu nu zic cate am facut:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bune! Dar sunt la regim.... mai multe nu mă mai lasă doctoru să mănânc!
      Dar mi-am mai oprit o porție și pentru azi! Tot de 5 aripioare...!
      :)

      Ștergere
  3. superbe aripioare arata asa de bine succes in continuare ma bucur ca ai revenit cu retete

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunate aripioarele,de sos nu mai vorbesc!!
    Ti-am simtit lipsa,ai terminat cu vanatoarea???
    O zi buna!!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!