Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

27 septembrie 2013

Electrolux lansează provocarea WaterMark:
consumul rațional de apă



Ziua Mondială a Turismului se sărbătorește anul acesta, ca în fiecare an, pe 27 septembrie, iar tema din acest an este “Turismul și Apa - Protejarea viitorului nostru comun”. Tema aleasă trage un semnal de alarmă asupra responsabilității pe care o are turismul în conservarea resurselor vitale de apă ale planetei și necesitatea asumării unui angajament în acest sens.
Secretarul general al Naţiunilor Unite, Ban Ki-moon, a lansat un îndemn cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului: “Făcând o prioritate din a economisi apa putem contribui cu toții la viitorul pe care ni-l dorim”!
Iată de ce, Electrolux a lansat de curând, pentru bloggerii culinari, o nouă provocare în domeniu. Este vorba de un experiment ce trebuie realizat prin folosirea unei cantități cât mai mici de apă, asta incluzând și domeniul culinar. Așa s-a născut și ideea acestei campanii de reducere a consumului de apă, campanie începută de Electrolux. Vă sugerez deasemenea, pentru a învăța cum puteți consuma apa în condiții responsabile, să încercați aplicația Facebook Electrolux Watermark.
Așa că, având la dispoziție doar 3 litri de apă (plată) și un coș cu ingrediente, pe care Electrolux ni le-a pus la dispoziție, cu condiția să folosim doar ingredientele din el, trebuie să pregătim un singur preparat (la alegerea noastră) pentru 4 persoane, folosind cât mai puțină apă posibil.
Pentru mine a fost o alegere luată pe loc. Un preparat pe care-l ador și eu și familia mea, un preparat de sezon, pe care-l fac cu tente asiatice. Este vorba de Supa cremă de dovleac în stil Thailandez! De data asta însă, sunt nevoit să-l fac fără iuțeala specifică thailandeză. Așa că o să o facem cu tente mai dulcegi, mai pe stilul românesc!
Și chiar dacă, am fost întrebat de ce fac supă, când se propune un consum cât mai scăzut de apă la pregătirea meniului, eu am considerat că nu cu prăjiturele te poți hrăni toată ziua. Ci cu preparate de bază! Iar supa asta de dovleac cu tente thailandeze (pot spune) e tocmai bună și foarte sățioasă! O să vedeți! Încercați...!

Ingrediente pentru 4 persoane:
500g de dovleac (aproximativ)
200ml de lapte (smântână) de cocos
500ml de supă de legume, pregătită din ingredientele din coșul surpriză:
* 1 morcov mediu
* 1 roșie medie
* 1 cartof mic
* ¼ de țelină mică
* ¼ dovlecel mediu
* ½ praz (numai partea albă)
* sare după gust
pentru ornat: funze de pătrunjel, câteva seminţe de dovleac prăjite şi scorțișoară

Preparare:
Începem mai întâi cu supa de legume.
Ingredientele le-am enumerat, așa că, stabilim cantitatea de apă de care avem strict nevoie.
Pentru că avem nevoie de 500ml de supă - pe care o pregătesc mereu în oala sub presiune - știu că-mi va fi necesar doar 550ml (nu numai că se mai evaporă din ea ceva apă, dar îmi trebuie un stock clar, fără reziduuri, așa că, pot lăsa în vasul de fierbere după ce se liniștește și se răcește supa, cele 40 spre 50ml de lichid cu resturi din legume).
Deci întroduc în vasul sub presiune cele 550ml de apă.
Pentru spălarea legumelor, am pus într-un bol de inox de 1 litru, 250ml de apă (cu un pahar gradat).
Legumele care nu aveau nevoie să fie curățate de coajă (roșia, dovlecelul, prazul - la acesta din urmă, i-am scos primul strat de foiță) le-am clătit în apa pregătită în prima fază. Nu necesitau altă prelucrare pentru spălare.
Apoi am curățat dovleacul de coajă și semințe (nu le aruncați, o să le puneți în supă ca ornament după ce le prăjiți și le curățați de coajă), țelina, morcovul și cartoful. Dovleacul curățat, l-am clătit în aceeași apă ca și celelalte legume. A urmat apoi prespălarea rădăcinoasele, care au un grad mai mare de impurități pe ele: țelina, morcovul și în ultimul rând, cartoful (pentru că au rămas urme de praf pe partea curățată). 
În restul de apă rămasă în sticlă (200ml), am respălat rădăcinoasele (țelina, morcovul și cartoful).
Deci pentru spălarea legumelor și rădăcinoaselor, am folosit în total 450ml de apă.



Adăugăm în oala de fierbere, atâtea legume, cât să fie acoperite de apă (morcovul și țelina le-am lăsat pe toate, că dau gust foarte bun!). Punem la fiert 10-15 minute. După fierbere, lăsăm supa să se liniștească și să se răcească, apoi strecurăm legumele cu o sită.
După curățarea de coajă și scoaterea semințelor, greutatea dovleacului nostru a scăzut la ~400g. Este o greutate de care trebuie să ținem cont la dozarea în greutate a unei porții de supă.
Tăiem miezul dovleacului în cubuleţe mici şi le punem într-o tavă unde în prealabil am întins o folie de hârtie pentru cuptor. Asezonăm cu sare, acoperim tava cu o folie de aluminiu şi pentru 30 de minute punem tava în cuptor, la 180°C, până se coc şi sunt moi şi aurii.


În timp ce dovleacul nostru se coace în cuptor, luați semințele lui și într-o tigaie mică pe foc mic, prăjițile! Apoi le curățați de coajă și opriți miezul!



După ce s-a copt dovleacul, îl punem într-un vas în care o să-l blenduim. Adăugăm puțin câte puțin și supă. Folosim blenderul pentru a transforma dovleacul într-o pastă. La sfârșit, desfacem cutia de lapte de cocos, punem în blender ”smântâna” de cocos și cca. 50g de unt - pentru cremozitate mai bună și o consistență omogenă.


Încălziți supa cremă astfel obținută, montați-o într-un bol sau farfurie adâncă, ornaţi supa cu seminţele de dovleac pregătite anterior şi presărați praf de scorțișoară pe deasupra. Ornați cu frunze de pătrunjel.


Supă cremă de dovleac cu lapte de cocos și scorțișoară ... Done!

CONCLUZIE:
Am obținut astfel 1.100g (500ml supă + 200ml lapte de cocos + 400g de dovleac copt = 4 porții consistente din care se pot sătura 4 persoane!!!) de o supă delicioasă și aromată, folosind pentru pregătirea ei doar 1 (un) litru de apă: 550ml de apă pentru prepararea stock-ului de legume și 450ml de apă pentru spălarea legumelor.
Cred că la folosirea apei, am folosit o cantitate minimă și rezonabilă pentru acest preparat, iar provocarea WaterMark lansată de Electrolux își atinge astfel scopul propus - consumul rațional de apă!

Vă doresc desigur,
POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



2 comentarii:

  1. Ai facut o supa de arunci cu caciula-n caini(vorba tatalui meu cand manca ceva bun)!!!
    Gustu-l cunosc pentru ca si eu am facut dupa modelul tau si multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu spuneam pe vremuri... ”Să-ți bați copiii cu basca udă!”
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!