Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

23 octombrie 2012

Campionatul International de Gatit in aer Liber
Cupa Polus Cluj 2012 - partea 2



Să continuăm dragii mei cu evenimentele din prima zi a Show-urilor culinare.
În timp ce echipele concurente se întreceau în prezentarea preparatelor culinare, noi ne pregăteam să ținem piept Mega Show-ului ”Masters of Flames - Hell's Kitchen vs Angel's Lounge”.

În cadrul show-ului s-au gătit cca. 2.800 de litri (cca. 6.500 porţii) de mâncare pentru publicul spectator. Echipe de bucătari au prezentat diverse reţete gătite la cazan şi grătar în spirit „diavolesc” şi au folosit următoarele ingrediente: carne roşie (porc, viţel, oaie, capră) cu os cu tot, de preferinţă cap, picioare, ciolane, coaste, gâturi şi gheare de pui, ori de altă pasăre. Legumele au fost de culoare roşie: tomate, ardei kapia, ardei gras, gogoşar, ceapă roşie, sfeclă, varză roşie etc, iar condimentele puternic picante şi iuţi.
S-a gătit la flacără puternică şi temperaturi înalte, la ceaun şi la grătar.
Personajele show-lui:
Şeful Dracilor Lucifer (Tibi Kiss), Moartea cu Coasa (Uica Mihai), Călăul (Stan Călin), Demonul Sufletelor Animale (Cristian Păpuşoiu), Demonul Sufletelor Umane (Marcel Iorga), Demonul Legumelor (Alex Cârţu), Demonul Focului  (Lungu Iris), Demonul Întunericului (Moghazehi Mehrzad), Demoniţa Gastronomiei (Mărioara Vîrtop).
Angels Lounge. Aceste echipe au prezentat un bufet compus din deserturi de bucătărie, deserturi de cofetărie ori patiserie, milk shake-uri, creme, sorbeturi care au avut în componenţă obligatoriu zahăr, miere şi lapte, iar culorile dominante ale produselor au fost alb, roz și albastru deschis. S-a gătit la flăcără de gaz blândă ca temperatură, fără exces de fum, la ceaun şi la tigaie, fără grătar şi flacără deschisă. Preparatele au fost specifice poveştilor din rai (deserturi cu miere de albine, lapte dulce, fructe).
Personajele Show-ului:
Îngerii (Maestrul Cornelia Ghişoi, Şipoş Dorel, Tiberiu Mocuţa, Nicolae Niculae, Ozana Bujdei, Rista Claudia, Gigi Fedeleş + 5 ajutoare de bucătari), actori (5 pers), Şeful Purgatoriului (Prezentatorul Justinian Radu).
Mai trebuie să vă mai spun ce fericire pe capul nostru la vederea echipei pe care am făcut-o? Uitați-vă la poze și comentați singuri!!!



Ei bine, până ce noi ne distram cu noile noastre roluri de Diavoli ce vom prepara cele mai arzătoare preparate, am avut timp să ne facem noi prieteni. Și nu vorbesc așa... aiurea, ci am avut marea plăcere să transform prietenii virtuali de pe internet în prieteni reali. Cred că asta-i cea mai mare realizare a noastră, a celor ce se știu doar din niște fotografii, reale sau... cum mai obișnuiesc foarte mulți, să-și atribuie fotografii de prăjiturele, floricele sau cățeluși! Păcat!
Așa că, am avut cea mai mare plăcere să-i cunosc live pe: Ioana Cocian (E-retete), pe Teo Dora (Teo's kitchen), pe Rita Oarga (Comori Delicioase), pe Alice Ciobanu (Din bucătăria albinuței) dar și pe alți prieteni care îi știam doar de pe Facebook. Și amintesc aici pe unul din cei mai apreciați bucătari de show de pe Paprika TV, Cristian Sora.
Desigur că mi-am reîntâlnit și vechi prieteni dragi: Uica Mihai, Mărioara Vîrtop, Merhzad Moghazehi (concurent la MasterChef România), Lungu Iris (concurent la MasterChef România), Cristian Păpușoiu (concurent la MasterChef România) sau Alexandru Cîrțu (și el concurent la MasterChef România), Petru Buiuca (câștigătorul MasterChef-ului România) , Mihai Groza, dar și pe mulți alții...!
Fotografiile făcute împreună cu ei, au desigur, un preț inestimabil!



În show-ul care a urmat, eu și colegul de echipă Niculae Nicolae, am făcut cea mai iute, cea mai picantă, cea mai arzătoare (și la propriu și la figurat) varză sârbească care s-a pomenit vreodată până atunci!
Noroc că am fost pregătit cu niște sosuri bestiale, primite cadou de la bunul meu prieten Costas Cozma, care mi le-a adus tocmai din Scoția. Sincer vă spun ... că doar la o mică degustare (pe vârf de scobitoare...) a sosurilor, vă săreau ochii din cap! Martori îmi sunt mulți din degustătorii care s-au perindat pe la ciaunul nostru! Întrebați-l doar pe Filip Vasilescu (unul din prezentatorii show-ului), care după ce a gustat puțin din varza noastră, timp de 2 ore, anunța prin stație din 5 în 5 minute, că dacă mă prinde va fi vai de capul și de coada mea!!! Și oare ce vină am avut eu, când Show-ul era special făcut pentru ați arde gura la ceace mănânci? Era Masters of Flames, NU? Iar Filip știa asta, că doar i-am spus atunci când mi-a luat interviu, că nu ar fi bine să guste din Focul pregătit de mine...!
Dar nu m-a ascultat ..... și a băut apă rece non-stop după aia, timp de 4 ore...! Riscurile meseriei...!
Și asta n-a fost tot! Le-am spus și celor de la Antena 1 (care filmau evenimentul) de problemele care o să le aibe dacă se năpustesc asupra verzei noastre....! Hihihi! Credeți că m-au ascultat? Ha...!



Când preparatele noastre au fost puse la dispoziția publicului clujean pentru degustare și apreciere, vă spun sincer, că am fugit mâncând pământul de la locul preparării ca să nu mă mai găsească nimeni prin zonă! Vă dați seama de ce, nu? Iată de ce nu am nici măcar o poză din această perioadă a showului.
Mi-am schimbat tricoul ca să nu mă recunoască gazdele și am dat o fugă să mă liniștesc la o pălincuță ungurească de la mama ei. De fapt se vede din poze că am fost foarte fericit în această perioadă de timp....!



Show-ul Campionatului a continuat cu numeroase prezentări culinare. Eu am apucat doar să asist la cel prezentat de Restaurantul Tokio din Cluj (pe care l-am vizitat cu o altă ocazie) atunci când bucătarii lui au demonstrat modul de preparare a unui sushi adevărat! Super!!!




Apoi am asistat și la show-ul lui Cristian Sora. Deosebit!
Dar despre acest show, vă voi prezenta câteva fotografii și o să vă spun câteva cuvinte în a 3-a parte a acestei prezentări.

Deci, e clar ca .... va urma....!




7 comentarii:

  1. E clar ca si distractia a fost maxima!Sugestive poze!

    RăspundețiȘtergere
  2. Marcele... mersi ptr poze ;)
    Revenind la celalat subiect... ai vanat ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coane Mehrzad, am capacit niste potarnichi, dar am ratat doi fazani ca prostu'!!!
      Unde nu-i ochi ager, nu-i nici mancarica, nici fripturica!
      Si de dimineata am uitat sa dau pe gat o tuica ceva, ca sa-mi ascut privirea!
      :)

      Ștergere
  3. Ce bine ca va fi si partea a treia! Imi amintesc cu mare drag zilele alea. Te imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah Rita,
      La cate poze am, as fi putut scrie vreo 10 parti, dar am fost nevoit sa ma restrang si cu pozele si cu descrierile!
      Ca sa nu plictisesc pe unii-altii!!!
      :)
      Toate cele bune!
      :)

      Ștergere
  4. Ce super a fost....se vede bine din fotografii:)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!