Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

7 octombrie 2010

Crap prajit


Poate cea mai simpla reteta care o public si pe care o stie toata lumea.
Pentru ca astazi am cumparat un crap viu de 3 kg si nu m-am putut abtine sa nu-l prajesc!

Ingrediente pentru 1 persoana:
1 bucata de crap de 200-250 g
200 ml de ulei de floarea soarelui
100 g faina cernuta
3 cartofi medii
50 g unt
100 ml de lapte (sau de smantana)
1 lingurita de sare
1 lamaie pentru decor
patrunjel pentru cine doreste

Preparare:
Crapul cumparat era unul de "Salonta", adica cu pielea neacoperita de solzi (doar pe alocuri), asa ca l-am decapitat si i-am taiat coada si bucatile de carne care sunt pana la burta crapului, bucati din care se va face o ciorba pescareasca.
L-am curatat de cativa solzi pe care ii avea, i-am scos urechile si organele interne. I-am scos si laptii, pentru ai prajii si pe acestia (pacat ca n-a avut icre...).
L-am spalat bine in apa rece si l-am pus pe servetele de hartie pentru a se scurge de apa.
Am portionat crapul pe bucatele (rondele), tocmai bune de prajit in tigaie (din ochi am considerat portie de 200-250 de grame).
Felia de crap pe care am ales-o pentru prajit am trecut-o prin faina si dupa ce am considerat ca este acoperita in totalitate cu faina, am scuturat-o de surplusul acesteia.
Am incins tigaia cu ulei si am introdus bucata de crap in uleiul incins.


Prajiti 2-3 minute, in asa fel incat sa nu avem carne cruda in interiorul bucatii de peste.
Il intoarcem si pe partea cealalta si-l prajim.


Trebuie sa fim siguri ca aceasta bucatica de peste este gatita in intregime!
Am pregatit in paralel si un piure de cartofi, prin curatarea a trei cartofi medii si taierea lor in bucati cat de cat egale, pentru a se fierbe in acelasi timp.
Fierbem cartofii max. 20 de minute. Oricum ii putem incerca cu furculita daca sunt fierti indeajuns.
Cand cartofii s-au fiert, ii zdrobim cu furculita (sau cu alt obiect agreat de dvs.) punem untul si laptele (smantana) si amestecam pana obtinem o consistenta dorita.
Asezonam cu sare dupa gust.


Ornam desigur cu bucati de lamaie si ... verdeturile pe care le apreciati!

Crap prajit cu piure ... Done!

POFTA BUNA!


2 comentarii:

  1. superbun crapul tau,am avut si noi simbata unul la masa ,tot prajit,dar ca in moldova,cu mamaliga si mujdei.si am facut si-o ciorba ,desigur!:))

    RăspundețiȘtergere
  2. @alison:
    Am vrut si eu cu mujdei de usturoi, dar m-am razgandit in ultimul moment!
    Ciorba urmeaza!!!
    Azi mi-a venit "copilul" acasa! Am facut alte portii de peste mai selecte ca cea din reteta! hihihi!
    Nici o reteta nu seamana una cu alta, chiar daca e facuta de acelasi ... bucatar!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!