Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

1 septembrie 2010

Pui cu Mango Chutney


Sincer va spun ca atunci cand am vazut acest sos, singurul gand care m-a strafulgerat, a fost sa fac "Pui cu  Chutey de Mango". Am mancat acest preparat intrun restaurant Indian din Bucuresti si chiar mi-a placut.
Asa ca am cumparat "sosul" si am plecat grabit spre casa.
Dar ce este un "chutney"?
Derivat din cuvantul indian Chatni, acest sos gros este un condiment iute preparat din fructe, otet de mere, zahar si condimente. Poate fi moale sau consistent, dulce sau iute. Se serveste de obicei la mancarurile piperate. Deoarece in compozitia sa sunt elemente cu gust dulce (piersici, ardei gras, stafide, zahar brun si nucsoara), cu gust acru (otet de mere) si gust iute (ghimbir, piper), acest sos se foloseste pe scara larga.


Ingrediente pentru 2 persoane:
1 piept de pui (circa 400 g)
250 g orez cu bob lung
1 borcan de Mango Chutney (210 g)
4 catei de usturoi zdrobiti
50 g de unt (sau 2 linguri de ulei de floarea soarelui)
1/2 lingurita de fulgi de chilii iute
1/2 lingurita sare
piper dupa gust

Preparare:
Reteta este foarte, foarte simpla! Nu necesita eforturi culinare deosebite. Si chiar puteti sa faceti completari la ea, in functie de cum va place sa va pregatiti carnea de pui.
Dar hai sa incepem cu ... inceputul:
Fierbeti orezul conform indicatiilor producatorului.
Pieptul de pui il spalam bine in apa rece si-l stergem cu prosop de hartie. Il taiem bucatele de 3-4 cm.
Intrun wok, punem untul la topit si cand acesta incepe sa sfaraie, punem usturoiul la prajit pentru 30 de secunde. Adaugam carnea de pui si prajim pana se rumeneste usor. In timp ce prajim carnea presaram si fulgii de chilii iute, pentru a da iuteala necesara pieptului de pui. (Nu uitati ca mancarea ar trebui sa fie mai iute, pentru a avea efectul dorit al chutney-ului de mango.


Cat timp carnea se prajeste, putem deja sa punem orezul in farfurie. Il puteti orna cu ce doriti. Eu am pus un pic de sofranel.


Atunci cand carnea s-a rumenit indeajuns, o montam in farfurie si turnam sosul de Mango peste carne. Am pus si o lingurita peste orez.
Practic asta ar fi totul. Pentru partea de ornare a farfuriei, va las voua alegerea care o vreti!
Serviti preparatul cald.


Drept o concluzie asupra sosului: mie mi-a placut consistenta lui, aroma si gustul. 
In concluzie, merita cumparat. Mai ales ca nu chiar avem toti posibilitatea sa facem sosuri asiatice prin casa.
Si cand vrei sa faci o experienta culinara, mai recurgi si la "improvizatii de moment", adica la achizitii din supermarketuri. Sper ca intrun viitor cat mai apropiat sa avem ce ne trebuie, dar mai ales cunostiinte necesare prepararii acestor ingrediente (sosuri)!

Puiul cu Chutney de Mango .... Done!

POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!