Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

23 octombrie 2015

Vânzarea vinului, o artă care, deocamdată, ne scapă



Până nu demult, cu greu găseam câteva restaurante cu un meniu bun de vinuri, dar în ultimii ani situația s-a îmbunătățit și am putut constata cu toții că tot mai mulți proprietari de restaurante încep să acorde importanța cuvenită vinului. Cu toate acestea, vânzările de vin în restaurante sunt departe de a-și atinge potențialul.

Acest lucru se datorează, printre altele, și faptului că mulți proprietari de localuri și producători ai licorii lui Bachus omit faptul că simpla listare a unui vin (fie el foarte bun) în meniul unui restaurant, nu înseamnă și vânzare. Este nevoie de eforturi zilnice pentru a vinde vinul, eforturi care trebuie să pornească de “sus în jos”.

“Cea mai eficientă metodă de a crește vânzările de vin în restaurantul tău este să îți pese de acest aspect și să-l faci parte din misiunea companiei tale”, susțin specialiștii de la allfoodbusiness.com; aceștia subliniază că un aspect important îl constituie împărtășirea acestui obiectiv vânzătorilor și instruirea lor în această direcție.

Este important de menționat că restaurantele care oferă vin clienților dar nu îl scot în evidență, printr-o listă bine făcută și cu ajutorul unui personal educat, scapă din vedere o sursă dovedită de venit.

Primul pas pentru a avea succes în vânzarea vinului este să ai o listă de vin bine întocmită. Pentru că modul în care se va întocmi selecția se va reflecta direct în vânzări. Sunt foarte multe criterii de luat în considerare, de notat că lista de vinuri trebuie să fie în armonie cu meniul de preparate. Vinurile trebuie selectate în funcţie de specificul restaurantului şi de mâncarea servită.

O listă de vin eficientă reprezintă de regulă o intersectare între soiuri, regiuni și prețuri diferite. În acest fel, un oaspete poate întotdeauna să găsească sticla pe care el o caută, spun specialiștii de la allfoodbusiness.com. Crearea diversității necesită o cunoaștere extinsă a vinurilor și o relație bună cu furnizorii.

“Indiferent de cunoștințele unui operator de restaurante despre vinuri sau de gusturile sale este întotdeauna o bună idee să cunoști furnizorii. Niciodată să nu te căsătorești cu un anumit furnizor și fii open minded la înțelepciunea acestora. În multe cazuri, furnizorii pot aduce un know how dobândit din relația cu alte restaurante și îți pot ajuta ospătarii cu sfaturi de vânzare”, spun cei de la allfoodbusiness.com.

Actualizarea listei de vin îi ajută pe angajați să prezinte clienților noi etichete. Reîmprospătarea meniului de vinuri este esenţială pentru orice restaurant care are grijă de nevoile clienţilor săi. Păstrarea unei liste de vinuri prea multă vreme din comoditate, lipsă de informare sau considerente financiare nu este corectă. Lista trebuie să fie dinamică, actualizată în permanenţă după ultimele trenduri, lansări, după meniu, sezon sau obiceiuri de consum, reanalizată la câteva luni, vinurile care nu se vând, înlocuite. Puteți sprijini noile vinuri din meniu prin oferirea de discounturi.

Educarea ospătarilor rămâne un element critic în creșterea vânzărilor de vin dintr-un restaurant. Trainingurile şi demonstraţiile practice (prezentare, desfacere, servire) pentru ospătari sunt lucruri în care atât restaurantele, cât şi distribuitorii trebuie să investească permanent.

Sunt foarte multe lucruri care se pot face pentru a crește vânzările de vin: evenimente în jurul vinului, degustări, vânzarea vinului la pahar, concursuri. Trebuie doar ca vânzarea vinului să devină o prioritate pentru restaurantul dumneavoastră.




sursa: horeca.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!