Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

5 septembrie 2013

HOT Food & Bar STUDIO



Puțini înțeleg că unele lucruri se fac din pasiune. Sunt momente în viață când pur și simplu ai nevoie de așa ceva. Uneori pasinea se dezvoltă în profesie, dar și invers - profesia în pasiune. Cam acest lucru l-am văzut la cei ce au înființat acest cochet restaurant: HOT STUDIO!
Sincer, conform ideilor mele, cred că prezentarea unui restaurant sau a unui Chef, provine din Meniu. Concepția unui Meniu este cel mai important mijloc de comunicare cu clientul!
Am tot scris și am tot scris.... și am tot prezentat multora dintre prietenii mei, faptul că la noi în țară, restaurantele sunt practic... ”non-restaurante”! Cred că un restaurant care se respectă pe el și pe clienții lui, e acela care le oferă întradevăr o ospitalitate și o ambianță deosebită. Cum se poate face asta? Din punctul meu de vedere, este un procedeu foarte simplu! Să-i oferi clienților preparate culinare din materii prime proaspete, de sezon și de cea mai bună calitate. Și asta se poate face doar cu un MENIU bine elaborat și studiat. Câteodată poate fi atât de simplu, că nici nu-ți dai seama!
Foarte puține restaurante sunt cele care îți pot oferi, în afară de o ambianță plăcută, o muzică aleasă și în surdină și un meniu bine gândit, constând din preparate pregătite doar din produse proaspete.
Le puteți găsi pe toate acestea într-un restaurant, numit chiar foarte sugestiv, după cum spuneam: HOT Food & Bar Studio, în mall-ul AFI PALACE COTROCENI.
Vreți să exemplific?
Iată cum arată Meniul de pe Facebook...



Și cum arată meniul din interiorul Studioului...



E clar, nu? Doar câteva preparate...! Așa cum îmi place mie! Nu contează că pe ecranul din zona de cooking, se scrie cu mâna, iar pe Facebook e mai elaborată situația. Poate în Studio, situația e de moment!
În schimb....
Acele pseudo-restaurante românești (în majoritatea lor!), care prin dorința nebună de a atrage fel de fel de clienți, propun la unison meniuri de zeci de pagini cu sute de preparate, din bucătării și culturi culinare, doar de ei știute! Oare crede cineva, că un astfel de restaurant ar putea avea stocuri de materii prime proaspete? Se înșeală. Toată materia primă ar trebui să fie congelată ca să poată fi prelucrată, doar atunci când un client comandă ceva anume!
Cei ce se ocupă de Studioul HOT, sunt simpaticii băieți, concurenții de la Master Chef (sezonul I): Mehrzad Moghazehi, Alex Cârțu și Petru Buiuca.



Locația mică dar cochetă, are aerul de restaurant clasic pe care-l întâlnești la tot pasul prin vestul Europei sau în stațiunile insulelor grecești sau prin stațiunile de pe litoralul turcesc (cu farmecul lor oriental) și în care îți petreci seara în mod agreabil. De fiecare dată!




M-a încântat din start idea că, meniul se schimbă zilnic, atât cel de la prânz cât și cel de seară. Toate ingredientele necesare pregătirilor din bucătărie sunt aduse în aceeași zi, de dimineață! Nimic nu e congelat! Cu o excepție: gheața de la bar! Și chiar dacă, preparatele nu respectă o anumită condiție de regionalitate (cum defapt nu respectă nici un restaurant!), îți poți alege ce anume dorești să servești, chiar și din acel mic meniu, dar proaspăt și sănătos!



Foarte interesant e faptul că, toate plitele și cuptoarele sunt la vedere! Cuptoarele chiar montate cu ușa de acces, către clienți! Preparatele sunt tranșate, tăiate, fasonate, curățate și gătite în fața clienților! Clar, fără trucuri culinare! Deosebit!



Poate ar fi fost la un nivel și mai înalt, dacă administratorii Studioului, s-ar fi ocupat puțin și de instruirea personalului de servire. Mi-a lăsat impresia că... nu prea știu ce să facă! Și tare aș fi bucuros să le știu cu Școala de Ospătari absolvită! Mai ales că noua ”Lege” din domeniul Turismului (Ordinul Președintelui Autorității Naționale pentru Turism nr. 65/2013), prevede în mod explicit acest deziderat!
Noroc cu concurenții de la Master Chef care aduc savoarea și plăcerea în farfurie, până când fetele o să-și facă școala și o să aibe antrenamentul necesar!
Și mai am o altă problemă. Dacă fetele ar fi fost echipate toate identic, era mai bine. Și cred că nu e mare lucru ca cineva să acorde atenție acestui aspect! Eu n-aș lăsa o ospătăriță în pantaloni lungi și alta în pantaloni (foarte) scurți!!! Chiar dacă la ora când am trecut pe acolo, aveau șorțuri personificate cu numele Studioului. Și atât!



Recomand acestui mic și cochet Studio, să-și echipeze ospătărițele într-o uniformă, ori le atrage atenția ce echipament să folosească (din garderoba lor personală, structurată pe același ”tipar”)!
În rest, m-am simțit minunat aici. Și cu siguranță o să revin de fiecare dată, mai ales, că nu trebuie să-mi bat capul cu cititul unui meniu stufos și greoi ca în alte părți.  
Preparatele sunt prezentate, așa cum dorea durul și renumitul Chef Sorin... ”impecabil”!!!
Așa cum se vede și cu mușchiulețul pe care l-am servit eu! Păcat că n-am putut savura din licoarea vinurilor de excepție, pe care le-am văzut în vitrina special prezentă pentru vinuri – doar eram cu mașina și aveam de făcut un drum până la Ploiești.
Poate altădată, când o să am pe cineva, care să mă ducă cu mașina acasă!



Deocamdată doar atât! Dar n-am terminat!

POFTĂ BUNĂ!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!